Stan Bieżnika: Kiedy głębokość bieżnika opony zbliża się do minimalnej wartości określonej przez producenta (zazwyczaj wynosi to około 1-2 mm), należy rozważyć wymianę opon, ponieważ zużyty bieżnik może negatywnie wpłynąć na przyczepność i bezpieczeństwo.
Uszkodzenia Strukturalne: W przypadku uszkodzeń strukturalnych, takich jak przebicia, pęknięcia czy odkształcenia boczne, konieczna jest natychmiastowa wymiana opony, aby uniknąć ryzyka awarii podczas jazdy.
Wiek Opony: Nawet jeśli opona wydaje się mieć wystarczająco głęboki bieżnik i brak widocznych uszkodzeń, zaleca się wymianę opon, które mają więcej niż 5-7 lat, nawet jeśli są mało używane, ponieważ guma z czasem ulega starzeniu i traci elastyczność.
Demontaż istniejących opon: Profesjonalny demontaż opon, z minimalnym ryzykiem uszkodzenia felg lub innych elementów motocykla.
Montaż nowych opon: Profesjonalny montaż nowych opon, z dbałością o odpowiednie wyważenie.
Wyważenie: Dokładne wyważenie kół z nowymi oponami, aby zapewnić płynną jazdę i minimalizować drgania kierownicy.
Doradztwo w Wyborze Opon: Jeśli jest to konieczne, udzielamy fachowego doradztwa w doborze odpowiednich opon do specyfiki użytkowania motocykla i warunków drogowych.